:: Borris 2020
    :: Resultat fra Nr. Snede 2010
    :: Resultat fra Nr. Snede 2009
    :: Tirsdagsskydning i Vingsted
Borris Jagtfeltskydning 2017 - Lørdag den 13. maj morgenkaffe kl 8.00 og busafgang ud i skydeterræn kl. 9.10 -

Så har vi fået endelig skydetid og det er som det plejer. Busafgang er kl. 9.40, hvor vi skal være klar til at køre med bussen ud i skydeterræn ½ time før, dvs. kl 9.10 senest.

Vi mødes derfor til morgenkaffe mm kl. 8.00 på adressen: BORRISKROGVEJ 4, 6900 SKJERN.

BEMÆRK: På grund af at militæret sikkerhedsvinkler og sikkerhedsafstande for skydning på militærets arealer, er banen blevet flyttet og mødested ændres til Borriskrogvej 4, 6900 Skjern.

Vel mødt :-)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Igen i år skal Vejle Jagtforening til det traditionsrige og super gode udendørs skydeterræn i Borris for at dyste mod hinanden i jagtfeltskydning med riffel. Skydningen er altid godt tilrettelagt med stor opfindsomhed, hvor der skydes fra forskellige skydestillinger såsom liggende, knælende, stående, med og uden skydestok/anlæg og måske også fra hochsitz. De enkelte skydninger varierer fra afstande på ca. 15 m. og ud til 300 m og som regel på tid.

Normalt skyder vi på elg, hjort, bjørn, buk, gris, ræv, tjur, krage, hare, gås etc. og som regel et nyt tiltag, som vi ikke kender. Ligeledes er der også en række teoretiske spørgsmål, som skal besvares undervejs på ruten.

Du skal regne med at der bruges ca. 40 patroner til denne jagtfeltskydning ifølge Borris program, men tag lidt ekstra med i tilfælde af evt. klikker eller hvis du skal have indskudt før jagtfeltskydningen begynder.

Riffeludvalget vil opfordre dig/jer til at deltage i Borris Jagtfeltskydningen som foregår i godt kammeratligt samvær - det er en spændende og meget lærerig skydning, der giver en rigtig god jagt relateret træning.

Alle er meget velkomne, dog med fortrinsret for Vejle Jagtforenings medlemmer. Der laves venteliste for andre interesserede efter den 1. maj 2017 og vi deltager i år med 4 hold à 6 mand (24 pladser i alt).

Vi håber, vi er heldige i Vejle jagtforening og får tildelt skydetid først på dagen som vi plejer, så vi sædvanen tro kan nyde en god madpakke og en enkelt kold øl omkring kl. 13.00 og få uddelt Vejle Jagtforenings vandrepokaler.

Prisen for denne pragtfulde dag er kr. 225 pr. person. Tilmelding til Brian Hansen brha(a)at.dk eller 42360690

Bemærk:

Igen i år skal betaling ske til Vejle Jagtforeningens Swipp til 29890974 eller konto  reg. nr. 7030 nr. 1649896, senest søndag den 30. april 2017. Tilmeldingen er bindende. Kr 225 og mærkes: BS2017 (og med dit navn)

Husk!

• Våbentilladelse, jagttegn og medlemskort til Danmarks Jægerforbund
  • Høreværn, som anlægges under al skydning
  • Våben og ammunition til eget forbrug (kan ikke købes på stedet).

For yderligere praktiske oplysninger vedr. Borris skydningen henvises der til hjemmesiden:

Vi ses til en spændende dag og håber på en dejlig vindstille dag med tørvejr. Vejle Jagtforening vil være vært for rundstykke og en lille "skarp" til halsen (husk selv kaffe eller te).

Bemærk at tilmeldingen er "først til mølle princippet" og ved for sent tilmelding og betaling kan man ikke forvente at være tilmeldt eller deltage.

Med venlig jægerhilsen,
Brian L. Hansen, Skovgårdsvej 13, 7100 Vejle, Tlf. 42 36 06 90 (efter kl. 16)
Mail: brha(a)at.dk

1. Brian Hansen