:: Lån et vildtkamera
    :: Rågeregulering 2019
    :: Haraldskær Jagtklub

Haraldskær Jagtklub

Jagtklubben har nu eksisteret siden den 19 august 2002, hvor den blev stiftet.

I Jagtklubben er der ca. 60 aktive medlemmer, der kan komme på efterårsjagt een eller flere gange i løbet af en sæson. Hjemmeside: http://www.haraldskærjagtklub.dk/index.php

Vi har også bukkejagt, med et begrænset antal pladser, hvor medlemmerne kan melde sig og være med i lodtrækningen om et antal bukkejagtdage, som afpasses efter hvor stort jagttrykket viser sig at være i de enkelte år.

Ud over dette kan man være heldig komme på andetræk i september måned, og på kokke/rævejagt i januar måned, samt måske regulering af ræv i februar måned.

Betingelsen for at man kan blive medlem er, at man er medlem af en jagtforening i Vejle Kommune og har medlemsnummer i Danmarks Jægerforbund.
Hvert medlem betaler et kontingent og betaler for hver jagt man tilmelder sig eller vinder lodtrækning om (bukkejagt). Medlemmerne skal prioritere deres jagtønsker, og har man allerede været på efterårsjagt 1 gang kommer man bagerst i køen i forhold til det medlem, der endnu ikke har været på efterårsjagt.

På efterårsjagterne kan vi nedlægge et par stykker råvildt på hver jagt, hvis vi stadig kan drive jagt på en bæredygtig måde. Vi sætter et antal fasaner ud, både for at have noget flot at se på, og for at vi kan have en spændende jagt, hvis ellers vi forstår af få fuglene op at flyve, og så altså den rigtige vej. Fasanerne sættes ud i juni/juli, og når altså at blive rigtig vilde inden vor første jagt i sidste halvdel af oktober.

Skulle der være jagtforeningsmedlemmer, der ønsker at komme i betragtning til ledige pladser eller at komme på venteliste til Haraldskær Jagtklub, kan de tilmelde sig hos:

Jimmi Lindberg Henningsen

Mølletoften 2, 7080 Børkop