Jagthornsblæsning: Blæsergruppen Hallali

Musik og glade toner hører ikke kun til i stilfulde rammer som koncertsale og operahuse, udført af halv- eller helprofessionelle musikere. Den frie natur og de åbne vidder har deres egne klange, fremført af ganske almindelige mennesker uden særlig musikalsk skoling. At kunne blæse på jagthorn er ikke kun forbeholdt naturtalenter og mennesker fra hjem med klaver. Naturligvis har nogle nemmere ved at lære kunsten end andre - men læres kan det!

Kendskab til noder er heller ingen forudsætning. Der undervises efter "naturmetoden" - altså hovedsageligt efter gehør, hvor samspillet i gruppen prioriteres højest.

Idégrundlag

Kammeratligt samvær omkring en interesse, der også er til glæde for andre end udøverne. Det er det primære element for Blæsergruppen Hallali's medlemmer, som alle er engagerede naturfolk og de fleste endog aktive jægere.

Formål:

At udvikle kendskabet til jagthornsblæsning blandt Vejle Jagtforenings medlemmer.

At dygtiggøre blæsergruppens eksisterende medlemmer gennem regelmæssig træning under kyndig vejledning og ledelse.

At introducere nye jagthornsblæsere til jagthornets historie og gennem træning dygtiggøre nye jagthornsblæsere til senere optagelse i blæsergruppen Hallali.

At udvikle kammerartskabet mellem jagthornsblæsere i Vejle Jagtforening

At deltage i Jæger Forbundets arrangementer for jagthornsblæsere.

At promovere Vejle Jagtforening gennem deltagelse i offentlige arrangemente som feks. "Green Games" og "Eventyr På Slottet"på Tirsbæk Gods samt andre relaterede arrangementer.

At bidrage med jagthornsblæsning i forbindelse med  mærkedage og arrangementer i Vejle Jagtforenings regi. En serviceydelse for Vejle Jagtforenings medlemmer, hvor blæsergruppen underholder og giver prøver på sin kunnen. Dog under forudsætning af at blæsergruppen er i stand til at samle et tilfredsstillende antal blæsere. Mindre honorar til dækning af kørsel må påregnes ( 500 - 700 kr) per gang. Se kalender for information om hvornår der øves.

Information og kontakt

Jan Haugsted Petersen